Meest verkochte fruitbier in de retail nu ook in 4 x 25cl packs

Lindemans zet opvallende groei verder

Woensdag 2 september 2015 — Het gaat goed met de fruitbieren van Lindemans. Met een omzetstijging van meer dan 9% en een volumegroei van 6% zijn de Lindemans fruitbieren nu de best verkochte in de Belgische retailmarkt (Bron: Nielsen – cijfers YTD t.e.m. week 24 2015). Bovendien is Lindemans één van de sterkste groeiers in de categorie bieren. De nieuwe wind die doorheen de familiebrouwerij waait, werpt dus ook zijn vruchten af. De brouwerij breidde gevoelig uit en nieuwe producten werden met succes gelanceerd.

Die groei willen ze bij Lindemans graag verderzetten. Na de introductie van de Faro packs vorig jaar vind je daarom vanaf deze maand Lindemans Kriek, Framboise en Pecheresse ook in 4 x 25cl packs in de winkelrekken.

"We zijn uiteraard zeer verheugd met de positieve cijfers die we laten optekenen.", zegt Dirk Lindemans, General Manager van Brouwerij Lindemans. "Maar tegelijk hoorden we van veel klanten dat een kleinere verpakking gemist werd. Tot op heden lag de focus op de grotere formaten (37,5cl en 75cl) en op 25cl bakken. De 4 x 25cl packs bieden de klanten een extra mogelijkheid. We zijn er van overtuigd dat we hiermee het aankoopcomfort van de klanten nog kunnen verhogen.

De 4-packs Lindemans fruitbieren zijn vanaf nu te vinden in meeste grootwarenhuizen en drink centers.

Arne Van Ongeval Ogilvy Public Relations Brussels
Guillaume Vandooren Lindemans Brewery